tirsdag, 6. december - 2022
ForsideBivirkningerDiverse bivirkningerStigende antal bivirkninger efter HPV-vaccinen indføres

Stigende antal bivirkninger efter HPV-vaccinen indføres

BivirkningerStatistik

Fordi et billede siger mere end tusind ord.

Det kan godt være, at der risiko for bivirkninger ved alle vacciner – men efter indførslen af HPV-vaccinen er denne andel da steget voldsomt. Spørgsmålet er, hvor grænsen går for hvad acceptabelt er?

Billedet er et eksempel på antallene af besvimelsestilfælde efter vaccinationer. Det er udgivet af CDC (Centers for Disease and Prevention) –  den amerikanske sundhedsinstitution , som svarer til den danske Sundhedsstyrelse.

Syncope After Vaccination — United States, January 2005–July 2007

Som man kan se, er der især sket en stigning i antallet af besvimelsestilfælde hos unge kvinder efter at HPV-vaccinen blev indført. Sundhedsmyndighederne prøver at dække over med at det jo “er normalt at det kan forekomme lige før eller efter vaccination”. Men i så stor grad, som det ses på billedet ligefrem? Noget tyder på, at denne HPV-vaccine påvirker kroppen på en helt anden måde end vi har set hidtil.

SENESTE ARTIKLER

Logo

Abonner på vores Nyhedsbrev –
Subscribe to our Newsletter